Saturday, July 14, 2007

Schwarzwälder Tasche - klik på billederne!

Så har jeg shoppet igen.
Denne gang et mønster - mit andet taske-købemønster. "Black Forest", lyder titlen. Og igen er det tegnet af melly&me, men denne gang har jeg fået fingre i det på en uendeligt meget nemmere måde... der er en netbutik i England, der ligger inde med dem... to dage efter at have sendt en mail modtog jeg to mønstre, og selv om der nu skulle porto oveni, var det under halv pris af hvad jeg måtte give for sorbet-mønsteret, der blev hentet til landet på den autoriserede måde. Ak. Her vil man gøre det så korrekt. Og så er internettet alligevel det eneste rigtige.

Denne her er lige så tøset og yndig som sorbet'en!!! Og jeg ville aldrig have fundet på at lave sådan en taske selv, så det er super at have et mønster for en gangs skyld.

Og det viser sig, at den er perfekt til at få taget hul på lageret af de alt for kostbare amerikanske bomuldsstoffer. Her kan jeg bruge mindre stykker - og altså stadig have noget på lager! :-) - og få lov at sætte dem sammen på alle mulige underlige måder.

Den er af blomstret brunt fra stof&stil - og så er der tilsat nogle af de blå og grønne fra USA.
Og foret er igen et næsten nyt lagen fra kirkens korshær. Det prikkede stof i kanten af tasken har alle farver i prikkerne og passer herligt til alting.



Knapperne er også skønne - de er fra kirkens korshær i Lyngby. Passerer den på vej til arbejde.
Jeg stod på hovedet i deres kælder, hvor en kæmpe kasse knapper stod og ventede på mig. Jeg fik 8 for 10 kroner. De ligner læderknapper, men de er i virkeligheden skåret i træ og meget lækre at røre ved. Et af de der små kup, der gør vejen hen til Pilatesstudiet lidt sjovere!

No comments: