Wednesday, August 6, 2008

Plarn!



Månedens udfordring er at lave noget, jeg ikke har lavet før - jeg er igangsætter i en taskeswap på flickr, hvor opgaven er at gøre noget udfordrende. Jeg er ikke den store hækler, så det er den første hurdle - men jeg har set plasticposer hæklet om til bæreposer eller net eller tasker, og det har jeg længe villet prøve. Plastic, here we go!
Man tager en masse poser. Her var jeg så heldig at kunne befri Clare og Mickie for lidt af deres enorme samling af Sainsbury's-poser. Genbrug og medbring-egen-pose er ikke lige nået til England endnu, og i dette tilfælde var det jo herligt. 26 poser i festlig orange til disposition.



Man folder dem på langs, klipper bund og håndtag af, og så klipper man dem i ringe. Mange ringe.
Ringene sætter man så sammen - et ualmindelig kedeligt arbejde på niveau med skråbåndsfoldning. Jeg anbefaler at sludre med en veninde eller at høre P1 i mellemtiden. Jeg gjorde ingen af delene, og nejjjj, hvor var det uspændende.



Så her er resultatet so far; et meget let nøgle plasticgarn - kaldet plarn - og en bunke affald. Og om alt går vel - forhåbentlig i nær fremtid noget taskeagtigt....
følg med her, jeg skal holde Jer underrettet.
Har I selv fået lyst, er der tutorials at finde på nettet, både i fil og billeder - som f.eks. denne her - http://www.myrecycledbags.com/2007/02/17/instructions-for-cutting-plastic-bags-creating-recycled-plastic-yarn/.

No comments: