Monday, August 18, 2008

At bo med fugl...



OK, det er ikke ligefrem håndarbejde - men jeg har selv taget billederne og selv lavet collagen! :-)

Rikke, Peter og August i London har en undulat, Trick. Den er glad og sjov og sød, og jeg, der aldrig har været i nærheden af en undulat ret længe ad gangen, har ført adskillige samtaler med den og fundet ud af, at det er vildt hyggeligt at have fugl.

Trick er i bur, men kommer ud at flyve i køkkenet hver formiddag. Sidder på to gardinstænger og synger lystigt (og skider, siger Rikke - men det må være omkostningerne ved at have en underholdningsmakine som Trick...). Familien hører en del radio, og jeg har oplevet Trick synge med på en større symfonikoncert, snakke med BBC4-reporterene - og om aftenen spiller Peter fuglesang for ham. Fantastisk. Der er ligefrem en kanal på deres DAB-radio til formålet! (I øvrigt en super kanal... hvis vi havde sådan en her på DR, ville jeg formentlig have den kørende hele tiden....)

Så det var rigtg fint at stifte bekendtskab med Trick. Undulater er meget sjovere, end jeg troede! Deres fødder, kløer, huden... superfascinerende. Klik på billedet og se nærmere på close-up-billdet af foden...
Jeg fik lov at ae en fod/klo... til fuglens store undren. Føles virkelig skæg, som en kvist med hud på. Og meget levende, omend den er så kvistagtig.
Sjov er Trick - men han nærer ikke ligefrem klappebehovet! Og jeg nåede da også at savne Pips ganske meget... derfor her et billede af Pips. Og Frank. Ham nåede jeg også at savne!

No comments: