Monday, August 25, 2008

Kryptohistorisk dokumentation



Der er endelig kommet svar på et af livets store spørgsmål. Tænk, hvis jeg havde levet på et andet tidspunkt. I Amerika. Hvordan ville mit 3.g-foto så have set ud???



Jeg har jo ofte nok beklaget mig over, at jeg har en helt gal kropsform i forhold til nutidens både ideal og konfektion, og konkluderet, at jeg ville have haft det meget bedre i halvtredserne med smalle taljer og vide skørter....
og nu ved jeg, at selv håret ville jeg have syntes var et hit!







I tresserne vill jeg også have nydt coiffuren - rent garderobeshow. Og jeg synes, Ingrid fra 'Ingrid og Lillebror' havde pænt hår.



Jeg er glad for, at jeg i firserne var så ung, at jeg ikke gik op i mit hår. Mit hang bare, hurra for det! Jeg husker at min søster i 1984 (da hun efter sin konfirmation fik et krøllejern) lavede slangekrøller på mig en dag - den vildeste fornemmelse, 'sproing' lige ved siden af ørerne, ligesom de vilde fans i 'Asterix og briterne'... men det var ikke de 45 minutters stillesidden, det kostede, værd. Jeg var mere til t-shirts og overalls, og forskellige former for og længder indenfor 'Stufenschnitt' - war praktisch, obwohl unkleidsam...





Eller - hvad nu, hvis jeg havde været en dreng. Og heddet Bill eller Bob eller Stevie. Whauw. Jeg havde været et hunk, tror jeg - i hvert fald i visse kredse. Eller også havde jeg fået bank.




No comments: