Sunday, December 7, 2008

Syvende December



I forgårs aftes havde jeg det pludselig bedre. Og så syede jeg to hagesmække. Med englenumser og overkill af guldstjerner og glimmer... men festligere end så mange andre ting, man kunne binde om halsen på sin pode her i december! :-)

De sidste to lørdage har jeg i øvrigt været på Kongens Nytorv - begge gange på meget kort visit, men begge gange har jeg fået bekræftet, at finanskrisen slet ikke er så alvorlig. Den ene gang hørte jeg en bid af en samtale på vej ind i Mad&Vin under Magasin ... "ja, jeg sagde til ham, at jeg godt vil have dem, når det er krondyr, men det vil jeg da ikke, når det er dådyr...". Nej, det dilemma kan jeg leve mig ind i.
Og igår gik jeg ind til strøgets lille Van Hauen-udsalg ( for at købe en sprød adventsgave til Frank... ) - det lille sted ligger lige ved Louis Vuitton-butikken. Og aldrig har jeg set så mange mennesker derinde. (Faktisk tror jeg kun, jeg tidligere har set en enkelt kunde derinde ad gangen. Wenn überhaupt. ) Der var vel omkring tyve, og de så ud til at shoppe - ikke kun ose. Og en jysk mor med to teenagepiger på slæb var lige så betaget som jeg - vi stod bare og måbede ind i butikken. Finanskrise... men det går vist slet ikke så skidt alt sammen.

No comments: