Monday, April 23, 2007

Udvidelse af konceptet!!!

Lone har sendt en gave. Og den fortjener public display, så nu gælder reglen om håndarbejde også Lones hænder!!!
Jeg har aldrig helt forstået amerikanernes lyst til at hænge quilts på væggene - hvorfor? Hvorfor ikke quilte et eller andet, man kan bruge til ngoet, ligesom tæpperne? Men nu forstår jeg... denne her har jeg simpelthen bare lyst til at hænge op midt i rummet, så alle og enhver kan se den hele tiden!!!

Især er jeg - natuligvis! - vild med Dodo-broderiet. SÅ BITTESMÅ sting og så yndigt et motiv og lige præcis min yndslingskjolemodel... jamen altså, jeg er helt væk.

Klik på billedet og se det tættere på.


Broderiet er 10 cm højt, og hele herligheden måler kun 29 centimeter - så mange yndige detaljer på så lidt plads. Cirkler og trekanter og masser af småtterier... Se, hvordan prikkerne på kjolen bliver væk i folderne i stoffet...
Tusind tak, Lone, det er en fornøjelse at få post fra dig!!!



Se, der er quiltet en rund 'dut' midt i det hele. Det er garanteret den, man trykker på, for at starte Dodo'en...

No comments: