Sunday, April 22, 2007

Glad voksdug

En absolut vandfast taske i glad voksdug fra stof 2000. Den lyder, lugter og føles fuldstændigt som en regnfrakke.
Indeni er der - selvfølgelig - et kontraststof.... igen det hedengangne gardin fra Ikea. Det er måske lidt overkill med de to larmende mønstre - men det fungerer.


Efter at jeg har postet denne her på flickr-sitet er der kommet en hel del henvendelser angående voksdug. Det er ikke noget, alle uden videre har adgang til, og jeg har fået flere opfordringer til at 'swappe' noget voksdug. Det vil dog være en heftig ting at gøre, det er jo ganske tungt - men vi har gode diskussioner, mine usynlige håndarbejdsvenner og jeg, om hvad det er, hvad det hedder i de respektive lande og hvordan pokker man syr i det. I USA er der en verden af voksdug at få - på www.oilcloth.com kan man se mere af slagsen, end man egentlig har lyst til! I Canada derimod har man slet ikke den slags - og en usynlig ven sidder og savler efter noget, som hun synes er et fantastisk materiale, men som hun slet ikke kender i metermål.
Hun endte en mail med 'lucky you', fordi jeg bor i et land med voksdug. Jeg har ellers misundt Amerikanerne deres adgang til printet quiltestof... men hun har da ret; jeg kan både få voksdug og retrostof her! ;-)

No comments: