Sunday, May 6, 2007

Maj Måneds udfordring

Jeg deltager i en meget hyggelig swap-gruppe på nettet, hvor taskenarkomaner verden over syr en taske hver måned og sender den til en ligesindet. De sidste to måneder har der været 'bunden opgave', og her i maj er der så den romantiske opgave 'maj måneds gule blomster'. (Nej, det var ikke min idé.)

Hmmmm...når man nu ikke lige er så gul og heller ikke så blomstret som sådan - og til al overflod har tegnet sig for endnu en måneds 'lad være med at købe mere stof, du har rigeligt'... så er det noget af en udfordring. Først tænkte jeg at lave noget i hør og så stemple ordet 'YELLOW' på med sort, men da jeg så stillede mig på hovedet i min forrådskasse, fandt jeg et kaffedug, jeg havde købt i KFUK's genbrugsbutik engang i vinter. Den er meget pastelfarvet - og sine steder altså også gul.
For at leve op til kravet om blomster - der er med lidt god vilje vævet lidt stjerneformede blomster i borten på kaffedugen, så de er blevet brugt aktivt på både fronten og som inderside af bærestropperne - måtte jeg tænke kreativt og bombarderede således foret i tasken med alle de blomster, jeg kunne finde.


Den glade modtager (en taskesyerske i USA) kan faktisk vælge at gå med foret udad - så er det for alvor en spøjs taske.



Billederne er ret små, men der er storblomstret baggrund, en enkelt marimekkoblomst midt i det hele, gule rester som stribe og lomme - og et lillebitte broderi på lomme. For at dække over en fejl er der så lige sat en række bordeauxrøde filtblomster i det ene hjørne. Meeeeget blomstret altsammen.

Jeg synes selv, jeg har klaret udfordringen - på en funky måde er det blevet både gult og blomstret, omend måske ikke helt efter bogen. :-)

I det nederste højre billede er katten ved at inspicere de ting, jeg lagde i tasken som hilsen - lidt the , chokolade og stof. Officielt godkendt af Pips.

No comments: