Sunday, March 16, 2008

Endnu et babytæppe



Så har jeg syet et tredje babytæppe. Godt, der kommer nogle babyer i løbet af i år! :-)



Dette er anderledes end de tidligere, idet det ikke er foret med de lette, bløde poly-fyld, men er lagt sammen om to lag uldstof - og det gør tæppet både tungere og tættere, meget lettere at sy i (så dette har faktisk fået et par quiltesømme - det magtede jeg ikke i det første!) og formentlig også meget varmt.... det er meget fladt i forhold til de andre, men jeg tror, det er alle tiders - tungt, ja, men forhåbentlig stadig behageligt.



Igen har jeg brugt yndlingsstoffer og swap-stoffer, og nej, hvor er det hele tøset og lyserødt - og så har jeg tilføjet nogle strimler håndbroderet kaffedug. Det fungerer rigtig godt - og det 'løfter' på en eller anden måde det hele lidt.

2 comments:

kirsten said...

this is beautiful - i love the curved corners!

Annie B said...

oooh I love this...great combination of fabrics and colours and just the right level of retro-ness!!