Friday, July 10, 2009

Lappetaske


Jeg har syet lidt igen - en lappetaske! En teenager i inderkredsen har ønsket sig en patchworktaske, og så er det jo bare med at komme i gang. Først syer man et stort stykke patchwork.

Så tænker man sig grundigt om. Og kommer i tanke om, at man sidste år i London så en skuldertaske, der var 'rimpet sammen' foroven af et stykke elastik. Hmmmmm.... noget, jeg aldrig fik gjort noget ved; men en virkelig smart idé, der både giver facon og som holder tasken så nogenlunde lukket - uden at der er det mindste problem med at få hånd eller ting ned i tasken. Så det prøvede jeg.

Jeg klippede en meget bred taske, og så syede jeg en løbegang imellem yderstof og foer - og trak elastik igennem.

Det virker. Faktisk synes jeg, den er alle tiders. Lidt hippieagtig, men kun på den fede måde - og det er ikke den sidste elastiklukning, jeg laver!


Indeni - gråt bomuldsstof til overs fra 'Priceless' - og en tøselomme i Pariserstof.

No comments: