Sunday, November 25, 2007

Bizar Bazar i Vanløse

Klik på billederne for at se dem i stort format -
click the images to see them in bigger sizes!



Min bod på Vanløses bizarre bazar nr. 6. Så har jeg basardebuteret - to dage med en stand med tørklæder og tasker.
Og nej, jeg er ikke den store markedsråber, jeg er tværtimod nok gladere for at sidde hjemmr og nørkle med tingene... men heldigvis kom Ulla, Sylvia og Charlotte på visit og hjalp med at holde moralen oppe. Der var meget skidt gang i salget, men pånær 50 kr fik jeg dækket udgiften ved at deltage - og en af koriandertaskerne fik et godt, nyt hjem; ovenikøbet hos en pige med samme smag i regnfrakker som jeg selv, så den får det helt sikkert godt.

Det var en rar oplevelse - de andre deltagere på basaren var garvede og afslappede, alle var meget venlige og hjælpsomme, så det var en positiv start udi dette nye område... men jeg tror ikke, jeg har den store fremtid her. Overlader det til min mere udadvendte søster og den meget mere businessmindede Sylvia at komme ud med godterne. Når jeg er på arbejde, arbejder jeg altid sammen med mennesker, meget tæt sammen med mennesker og meget længe sammen med mennesker, faktisk udne ophør - når det gælder håndarbejde, tror jeg langt hen ad vejen, jeg bare skal have lov at være i fred... :-)

For Jer, der er særligt interesserede er der her fotos af nogle af tørklæderne. Jeg kan ikke sige Jer, hvor bløde og lækre de er - eller hvor meget, jeg elsker at male på silkevelour...



Tynd, blank pongé.



Tyk, strukturvævet, blank på retsiden... tungt og lækkert. Fransk!



Et ægte Dorte P-tørklæde... sådan cirka som dem, jeg har malet i fem år... velour i de helt rigige blå farver.



LIdt mystisk - stribet i vævningen, og så en masse snirkler.



Flere snirkler - denne gang på chiffon. Chiffon er et spøjst materiale - se den tidligere post om chiffon...



Det giftiggrønne og blegrødt-orange veloutrørklæde med rødlig blondekant. Meget skægt.



Og så mit første forsøg på at være grafisk - altså 'enkel' og monokrom og så'n... Det er faktisk rigtig fint, men hvor der dog mangler noget blåt!



Uh, det er så lækkert, det her. Større end de andre og lige flot på for- og bagside - det er noget så levende og dramatisk.




Min egen favorit!



Og et enkelt et, som er syet dobbelt og derfor velourblødt på begge sider - og unisex.

No comments: